O FIRMIE


O NAS


mapa zakładów sprzedaży

PT Dystrybucja jest jednym z największych ogólnopolskich dystrybutorów produktów FMCG działających na rynku polskim, w roku 2014 nasze obroty przekroczyły 2,6 mld PLN. Firma łączy unikatowy, innowacyjny model biznesu z bogatą, kilkudziesięcioletnią historią działalności.

W naszej ofercie znajdują się tysiące produktów, zaliczanych do grupy towarów szybko rotujących, w tym artykuły spożywcze, napoje, leki OTC, alkohole jak również wyroby tytoniowe i akcesoria. W ramach Spółek grupy kapitałowej zajmujemy się również dostarczaniem terminali sklepowych dla placówek handlowych, wraz z całym zakresem usług dodatkowych oraz oferujemy profesjonalne rozwiązania logistyczne (w tym magazynowanie, dowóz, kompletacje dostaw, picking i konfekcjonowanie).

Centrala spółki mieści się w Radomiu. Na terenie kraju zlokalizowane jest 16 Zakładów Sprzedaży, nasza sieć dystrybucji obejmuje swoim zasięgiem całą Polskę. Własny transport, liczący kilkaset pojazdów dostawczych, gwarantuje realizację dostawy w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia.

Obecnie obsługujemy kilkanaście tysięcy punktów sprzedaży na terenie całego kraju. Wśród naszych klientów są zarówno duże sieci handlowe jak i samodzielne punkty sprzedaży, a także spółdzielnie, stacje benzynowe, hotele i restauracje. Sprzedaż realizowana jest w naszych Zakładach Sprzedaży oraz przez przedstawicieli terenowych docierających bezpośrednio do klientów.


CO JEST DLA NAS WAŻNE?


Zdajemy sobie sprawę, że skuteczna budowa łańcucha wartości wymaga perfekcyjnej współpracy pomiędzy wszystkimi ogniwami. Rola dystrybutora jest w tym modelu wyjątkowa, łącząca interesy zarówno dostawców jak i klientów. Lata doświadczeń na rynku polskim pozwoliły nam na ukształtowanie własnej filozofii działania opartej na dwóch filarach: jakości i elastyczności usług.

Jakość gwarantuje naszym klientom i dostawcom, że wszystkie wykonywane przez nas działania będą prowadzone w sposób rzetelny. Zawsze dokładamy wszelkich starań, aby zamówiony towar dotarł na czas, a współpraca odbywała się na warunkach gwarantujących powodzenie dla obydwu stron. Zespół naszych kupców na bieżąco analizuje rynek i dba o to by nasz asortyment był dobrany do aktualnych potrzeb. Większość naszych pracowników to osoby pracujące w branży co najmniej kilka lat. Dodatkowo cały czas prowadzimy szkolenia poprawiające ich kompetencje. Wprowadziliśmy także system audytu wewnętrznego i ocen okresowych.

Sposoby działania naszych klientów są różne. Każda firma handlowa ma swoją wizję i realizuje unikatową strategię. Obsługując tysiące podmiotów przyzwyczailiśmy się do różnej specyfiki pracy. Naszą zaletą jest możliwość dopasowania się do oczekiwań odbiorcy.

Naszą filozofię działania uzupełnia także ciągła praca nad byciem coraz lepszymi w tym, co robimy. Dzięki temu możemy gwarantować, że nasze usługi pozytywnie wpłyną na sukces Państwa firmy.

ważne sprawy

HISTORIA I TRADYCJA


PT Dystrybucja to firma z tradycją sięgająca XIX wieku, wywodząca się z branży tytoniowej, która przez kilka dekad zajmowała się dystrybucją produktów. Niektóre z naszych biur dalej mieszczą się w budynkach stawianych dla Pruskiego Monopolu Tytoniowego, i Austro-Węgierskiego Tabakregie. W latach 20 XX wieku, w odrodzonej Polsce dość szybko powołano Państwowy Monopol Tytoniowy, który zajmował się produkcją, powstała także centralna sieć dystrybucji oparta na działających wcześniej składach wyrobów tytoniowych. W latach 30 w ramach planów rozwoju gospodarki dla PMT postawiono kilka dużych centrali magazynowych, dwa z tych kompleksów dalej funkcjonują w strukturach naszej firmy.

Od 1946 r. firma rozpoczęła ponowne działalność bazując na przedwojennej infrastrukturze i pracownikach. Od tego czasu w ramach przemysłu tytoniowego funkcjonowała struktura wyspecjalizowanej dystrybucji wyrobów. W trakcie reorganizacji  w latach 70. wyodrębniono zajmujące się tym przedsiębiorstwo, które rozprowadzało produkty wszystkich działających w kraju fabryk. W 1988 r. firma rozpoczęła działalność pod nazwą „Polski Tytoń”, czemu towarzyszyło także pojawienie się pierwszego logo.

Do 1991 roku Polski Tytoń był jednym z dwóch działających w kraju przedsiębiorstw rozprowadzających wyroby tytoniowe i akcesoria do palenia. W okresie 1991-1997 działał jako firma państwowa. Pod koniec 1997 r. nastąpiła prywatyzacja firmy, co spowodowało poszerzenie asortymentu i zakresu świadczonych usług.

W 2015 r. w związku z coraz mniejszym udziałem wyrobów tytoniowych w obrocie firmy, i faktycznej specjalizacji działalności w szeroko rozumianej dystrybucji, postanowiono zmienić nazwę. W miejsce Polskiego Tytoniu wprowadzono PT Dystrybucja.